Monday 14 November 2011

UPSR!! & PESANAN!!

upsr...
umum mklum,upsr adalah akronim bg Ujian Penilaian Sekolah Rendah...(kalau masih x tahu,mknanya org tu x pnah sklh or bkn malaysian.)

biasa la,nmanya pun cikgu.mestilah ada entri yg bkaitan dgn kerjaya.DUA DUNIA CIKGU!! ok,berbalik pd tajuk entri kali ni,sbnrnya aku ingin berkongsi rasa berdebar dlm diri. tp bkn sbb aku yg mnduduki upsr,tp krn aku mngjr murid2 tahun6.murid2 yg mnduduki upsr..huhu..

aku ajr subj BM.huhu lg..ni tahun ptama aku diberi tggungjwb menggalas tugas sbgai guru tahun 6..setelah 6 thn jd cikgu..(ala,stakat cikgu sklh rndh.apa kelas???) ehh,kalau bkn sbb ckgu sklh rendah,x ramai yg jd cerdik pandai tau!!

ok.continue crita..

17/11 ni keputusan rasmi akn diumumkan.lg 3 hr..'bos besar' aku dgn targetnya..aku dh bkerja keras slma 9 bln + 10 hari ( sma mcm ibu mengandungkn aku..hihi..) mgjr ilmu 'kemelayuan' kpd pljr2 ku.. hrap2 dorg x me'LAYU'..NAUZUBILLAH!

dipndekkn crita..

smga dgn usaha gigih mrka slma ini dan jg doa parents mrka serta doa kami semua mka 1 kputusan yg tbaik dpt diperoleh.amin.

cikgusifu dgn rendah diri ingin mohon kpd pr readers d luar sana,dgn seihlas hati kalian, kita sama2 mdoakan yg tbaik utk pljr2 sluruh malaysia..yg mungkin dikalangan adik kita sndiri.sedara mara kita..

YA ALLAH,..
KAMI HAMBAMU,YG TAAT AKN SEGALA PERINTAHMU,
MENADAH TANGAN MEMOHON KPD MU,
AGAR,
ENGKAU BERIKANLH KEJAYAAN KPD MEREKA YG SEDANG DAN TELAH BERJUANG KE JALANMU YA ALLAH..
AMIN.

aik..mcm plik ja crita aku ni..lantaklah..inikan blog aku..hihi..

PESANAN- kpd sesiapa yg mbaca enti ini, SEGERA cari guru yg pnah mgjr anda dan yg masih idup..(guru sklh rendah lg baik) ,setidaknya ucapkan trma kasih!! krn tnpa mereka,anda semua xkan kenal BLOGSPOT,WORDPRESS,LIVEJOURNAL dll.tmasuklah aku sndiri.

undur diri..:-)

No comments:

Post a Comment